Cum a ajuns Mircea Badea exact ca Serban Huidu

"Nu cred că trebuie să mi se zbată inima referitor la cel care a supravieţuit. Lui Huidu nu i s-a întâmplat nimic, a scăpat, a supravieţuit. Tentaţia e să spui că Huidu a omorât doi oameni, dar este o afirmaţie succintă şi lapidară. Dincolo de aceasta, există adevărul, care e construit din foarte multe elemente, pe care noi nu le cunoaştem. Ştim doar că maşina lui Huidu a intrat pe contrasens şi că a lovit o altă maşină, iar doi oameni au murit şi altul e în comă. Nu ştim însă de ce maşina a intrat pe contrasens. Poate Huidu e şmecher, poate a leşinat, poate s-a speriat, poate i-a apărut un câine în faţă, cauza nu e cunoscută. Nu-ţi dai seama că, orice accident vei avea, percepţia publică este că tu eşti de vină? Eu i-am mai spus acestui băieţaş că e prost, iar realitatea mă confirmă milimetric. La întrebarea 'Eşti prost dacă te urci la volan când ştii că toată lumea ar da vina pe tine dacă ai un accident?', răspunsul este da. De-asta spun eu că băieţaşul ăsta e un prost. Am fost si eu implicat intr-un accident. A fost oribil. Atât eu, cât şi cei doi pasageri din maşina mea am scăpat, pentru că aveam centurile de siguranţă. Deşi nici eu, nici şoferul celălalt nu aveam mai mult de 50-60 km/h, a fost un accident devastator. Maşina mea a avut daună totală, pentru că m-am ciocnit cu o maşină mult mai mare, cu o masă de trei ori mai mare. Cel mai mult şi cel mai mult, într-o astfel de coliziune, contează masa maşinii".

Asta povestea Mircea Badea, acum cateva luni, cu superioritate, despre accidentul lui Serban Huidu. Vineri, insa, a facut acelasi lucru cretin: a gonit, pe o sosea aglomerata si cu oameni, si cu masini, cu 160 la ora. La viteza aia, oricat ai fi de bun, franezi in 20-30 de metri, iar daca-ti apare cineva in fata, din senin, e victima sigura. Doar norocul a facut ca Badea sa nu omoare un numar de oameni comparabil cu al lui Huidu.

Ai zice, tinand cont de discursul anterior [Eşti prost dacă te urci la volan când ştii că toată lumea ar da vina pe tine dacă ai un accident?, răspunsul este da (Mircea Badea).], dar si ca Badea este inca sub soc dupa un accident petrecut la 50 la ora, ca omul conduce ca o bunica. Nu, tati. Conduce ca un prost de Huidu.

Penibil. Ca tiganii. Ma si mir ca Mircea Badea n-a scos p^&a sa le-o arate politistilor... 

Comentezi? Fa-o aici.

Cum sa-ti promovezi afacerea in Ploiesti cu costuri mici

Inna la Sky Club! Asta da veste, nu? Intiial, clubul anunta o conferinta de presa si cere niste preturi pentru advertoriale care sa sustina evenimentul, pre&post. Cand se trage linie, clubul se razgandeste: prea multi bani, si lasa evenimentul nepromovat, dupa metoda poate ne descurcam de niste incasari misto si asa.

Nu s-au descurcat. Au vandut cateva sute de bilete, la concertul unui artist care vinde oriunde pe glob.

Niste fraieri, cei de la Sky. Merita sa-ti faci publicitate in media locale, daca iti faci lectiile corect. Exista o audienta reala, exista tarife rezonabile, asa ca ai ce sa faci.

Cum sa faci, insa, sa nu te lasi pacalit?

Pasul 1: Scapa de parazit

Cred ca primul pas in obtinerea unor raspunsuri corecte ar fi "elimina intermediarul", si aici nu ma refer la mediabuyerul onest, care munceste. Si Sky Club, si alte companii, au lucrat sau lucreaza cu diverse firme de PR si de publicitate, mai mici sau mai mari, conduse de oameni care n-au mai fost intr-o redactie de ani de zile.

Adaug si ca nu si-au actualizat bazele de date cu tarife, cu oameni de contact, sau cu audienta.

Nici nu prea e nevoie, cat timp clientii sunt tampiti. Pui o cravata la gat, incropesti un excel cu niste cifre si spui clientului "astea sunt audientele reale, va asigur". Nu spui clientului ca, de fapt, il dirijezi spre redactia care-ti ofera cel mai mare comision. Si ca, daca alege altceva, si te intelegi tu primul cu redactia, o sa-i maresti tariful pana la cer. Nici ca esti un bou lacom. Astepti, calm, ca omul sa marce banu'. Mult, putin, e bine oricat, oricum n-ai muncit pentru el....

Pasul 2: Cercetare, documentare 

Pasul 2: Fa o baza de date cu mass-media. Habar n-are, mai nimeni din companiile locale, cate televiziuni, statii radio, ziare si site-uri de stiri sunt. Dupa ce le identifici, cauta responsabilul de publicitate. Iar astuia cere-i cifre reale de audienta. Adica, cere-le pe bune. Roaga-l sa-ti stampileze oferta unde vorbeste de milioanele de receptori, si sa adauge un pasaj "declar pe propria raspundere, cunoscand prevederile Codului Penal in ceea ce priveste infractiunea de inselaciune, ca datele reflecta realitatea". Dupa ce obtii hartia asta, pune-l sa probeze ce-a scris. Cum? Vezi mai jos.

  • - E o televiziune, sau o statie radio? Cere-i date de audienta obtinute de la o terta-sursa, prin mijloace de masurare-sondare credibile.
  • - E un ziar? Pune-l sa-ti aduca avizele de expeditie si de retur in retelele de difuzare, de luna trecuta. Daca trage 10.000 de ziare pe editie si vinde prin chioscuri doar 300, e altceva, nu?
  • - E un site? Ia-ti singur datele de pe Trafic.ro.

Pasul 3: Aliantele

Pasul 3: Tine cont de parteneriatele din presa, poti obtine discounturi daca lucrezi cu doua sau mai multe entitati dintr-un grup. De exemplu, e acelasi patron la Prahova tv, Radio Prahova si ziarul Prahova; acelasi patron la Wyl tv si Wyl fm; cei de la observatorulph (locul 3 online ) au emisiuni la wyl tv (locul 4 tv);  max-media.ro (locul 6 online) produce o emisiune la wyl tv (locul 4 tv); etc. 

Pentru cine n-are chef sa faca toate astea, campaniile viitoare de publicitate vor fi scumpe. 

Te-ai inscrie in Partidul iPhone sau in Partidul Facebook?

Daca utilizatorii de iPhone ar face un partid, la alegerile locale din 2016, la Ploiesti ar lua vreo 15.000 de voturi, ceea ce le poate aduce patru consilieri locali. Consiliul Local are 27 de membri. Cu patru, blochezi formarea oricarei majoritati, implicit bugetul anual. Cum, pentru buget, partidele traditionale fac orice, asta inseamna ca daca cei patru vor cere wireless gratuit in tot orasul, il vor obtine SIGUR.

Daca si utilizatorii de Facebook si-ar face un partid, care sa ceara in 2016, de exemplu, subventii de la bugetul local pentru tabletele cumparate de elevi, s-ar putea strange 58.000 de voturi numai in Ploiesti. Va reamintesc ca actualul primar a strans 49.000 de voturi, ceea ce ar face din candidatul Facebook unul care castiga Primaria Ploiesti din primul tur. Iar subventia aia nu e o tampenie: la un nivel al subventiei de 30%, sa ajuti elevii din Ploiesti sa-si cumpere tablete ar costa, pentru toti, 5 milioane de euro. Cum nu trebuie sa le iei la toti, tablete, o data, s-ar putea ajunge la un program de patru ani, in care subventia ar costa Primaria circa 1% din buget. 

Sigur, astea sunt doar ipoteze. Dar nu mi se pare imposibil sa faci un mesaj care sa stranga, compact, comunitatea online, sub un steag. Peste zece state din Africa au fost maturate de revolutii incepute pe Facebook, iar Occupy WallStreet, nascuta pe reddit.com, are acum un partid gata sa conteze, in America. Cat timp credeti ca mai dureaza pana ne atinge valul influentei politice online?

Vi se pare absurd? Mie nu. Politicienii nu mai pot convinge, tinerii, de nimic. Pentru cei cu varsta sub 30 de ani, un politician este plictisitor, necredibil si neinteresant, in forma actuala. Tinerii nu voteaza un discurs anti-gropi, nu se imbolnavesc ca sa vada problemele din spitale, nu se lovesc de birocratie si sunt fericiti cu prietenii lor, ca au sau nu bani in buzunar. In plus, identificati ca utilizatori de Apple, ca biciclisti, vegetarieni, facebook-eri, fotografi, etc - formeaza deja comunitati importante in Romania, care nu mai trag tuşe prin cultură, ci fac una complet nouă, de care politicienii n-au auzit, inca.  Câteodată, milioanele de romani care se identifica cu socializarea online reuşesc chiar să se organizeze. Exemplu: viralul de pe Facebook, din ianuarie, pe tema continutului mare de sare si apa din mezeluri, a dus la scaderea vanzarilor in domeniu, in Romania, cu 25%. Mezelarii nici n-au stiut ce i-a lovit...

Si ştiti ce? Nici n-ar fi grav, dacă s-ar întâmpla. De ce ar fi mai rau ca niste superficiali de pe Facebook sa aleaga politicienii, in locul celor care o fac acum, respectiv cei cumparati cu o punga cu malai, zahar si ulei?

UPDATE 2015: Am scris textul asta in august 2012, fix acum trei ani. Partidul Facebook a aparut deja, dar cu un marketing care mie imi spune ca este creatia unui partid, dornic doar sa demoleze vreun concurent. Ceva gen #unitisalvam, care nu e deloc indepedent, nu uneste si nu actioneaza in interesul tuturor, ci in interesul unor grupuri de interese economice interesate exclusiv de aurul de la Rosia Montana. 

Comenteaza aici: www.facebook.com/bogdanstoica.ro

Alo, DIICOT Dolj? Veniti putin pana la Ploiesti? Va rugaaaaam....

Cercetat într-un dosar de evaziune fiscală, contrabandă şi spălare de bani, omul de afaceri Mihai Anghel a fost audiat de DIICOT. Cu o avere avere estimată la 39 de milioane de euro, Anghel este acuzat de constituirea de grup infracţional, din care făceau parte 20 de români, dar şi cetăţeni libanezi şi care activa în domeniul operaţiunilor comerciale cu cereale. Cercetat de şase ani de autorităţi, Mihai Anghel a primit acum interdicţie de a părăsi ţara. El este cercetat pentru mai multe infracţiuni, precum fals, uz de fals, înşelăciune şi contrabandă. El şi-a însuşit ilegal o rambursare de TVA de 200 de milioane de euro. Mihai Anghel este unul dintre cei mai bogaţi oameni din România, are 200.000 de hectare în arendă în jurul judeţului Dolj.

Da' de ce la Dolj? Avem si noi, in Prahova, asa ceva

Prostamol, medicamentul barbatilor "adevarati"

Imi place mult sloganul "treburi barbatesti, medicament barbatesc", spus cu voce groasa, de BARBAT!, imediat ce dupa ce ecran a scris cu roz "jet slab" si "probleme de urinare". Asta arata in mod indubitabil, ca doar daca iei Prostamol esti un barbat adevarat! Nu vreun papagal cu "jet strong, gen irigatii"...

Trebuie sa recunosc ca am sentimente de admiratie fata de creativii din spatele acestui spot publicitar. E genial cum au transformat un subiect jenant de care barbatii nu vorbesc niciodata, o afectiune pe care toti barbatii neaga ca o au. intr-un subiect de mandrie masculina.

Astept cu groaza momentul in care o sa cunosc pe cineva din filmul asta. Cineva care o sa-mi spuna: "Bai nene, nu stiu cum sa-ti spun, dar mie nu-mi plac delicateturile. Eu ma scol dimineata si ma dau cu crema de cearcane, apoi pap tot, apoi iau un prostamol. Pentru ca un barbat trebuie sa se poate ca un barbat, intelegi?"

Mai adu-ne doua Jack-uri cu gheata si lasa cutia aia de prostamol pe masa. In seara asta o facem lata!

 

 

Vrea cineva 30 de milioane de euro? Zac pe camp, in Prahova.

Patronii a trei grupuri de firme din Prahova, conduse de oameni foaaarte cunoscuti in administratie, politica si politie, cumpara in aceste zile, de pe unde pot, grau. Il cumpara la negru, si-l platesc cu bani cash, din geanta, pe camp. Anul trecut, Prahova a facut grau de 80 de milioane de euro, iar la negru se vindea cu 0,3 lei kilogramul. Acum a ajuns la 1,1 lei. Scadeti si marja de depreciere a recoltei, datorita secetei, si ajungeti la cifra din titlu.

As dori sa merg, la toamna, la o conferinta de presa, in care Politia Economica Prahova sa ne explice cum i-au prins pe cei trei, pe care  sa-i numesc aici (la nimereala, evident) SM, GL si CF. Mai ales ca ce fac ei nu e vreo smecherie imposibil de dovedit. Am dovedit-o eu, AICI, dar, in mod bizar, nu s-a sesizat nimeni. Sau increngatura duce prea sus?

Nu tin mortis sa faca politia ce vrea muschiul meu. Problema e ca planeta a cacat steagul, anul asta, la capitolul mancare. SUA au anuntat o reducere de 40% a recoltelor, datorita secetei. Ori, aia au irigatii serioase. La noi, cred ca problema va fi CATASTROFALA anul viitor. Iar cei 30 de milioane de euro ar conta, nu?

Abonează-te la acest feed RSS
© 2023 Bogdan Stoica